ای نوح ای ولایت کشتی نشین.... ای موج موج خطبه ی تو آتشین.... امروز موج حادثه در دست توست....‏ توفان ما اشارت انگشت توست....‏ باز هم تکرار مکر عام و خاص....‏ یک علی با بی‌نهایت عمروعاص....‏ یک علی مظلوم همچون جد خویش.... ظلم‌هایی دیده اندر حد خویش.... کیستند این عمروعاصان شقی؟.... کفر کیشان به ظاهر متقی.... ای خداوندان ملک عافیت.... والیان مسند اشرافیت.... من یقین دارم مسلمان نیستید.... چون ولی را تحت فرمان نیستید.... من در این آشفته بازار شما‏.... پرده بر می‌دارم از کار شما.... گر شمایان نیستید اهل نفاق....‏ مرگ خواهید از خدا بالاتفاق....‏ این نماز و روزه و حج و زکات....‏ بی‌ولایت چیست غیر از منکرات....‏ جز ولایت وادی ایمن کجاست....‏ ایمنی از شر اهریمن کجاست....‏ بر ولای مرتضی مومن شوید.... کز عذاب قهر حق ایمن شوید.... گفت احمد با علی بیعت کنید؟.... یا که در دین خدا بدعت کنید؟.... بر ولای مرتضی کافر شدید؟.... یا که از مولا مسلمان‌تر شدید؟.... از چه رو چون کوفیان بی‌ولی.... خرده می‌گیرید بر کار علی.... با علی در بدر بودن شرط نیست.... ای برادر نهروان در پیش روست....‏ یا علی امشب تنور آماده کن....‏ امتت را امتحانی ساده کن....‏ تا شود معلوم خاص الخاص کیست.... در دل دریای خون غواص کیست.... پس از این در تب هنگامه ز پا ننشینم.... در تب معرکه سرگرم دعا ننشینم.... نکند مکر بنی‌صاعده تکرار شود‏.... که علی در قفس خانه گرفتار شود‏.... بنشین باده به کام دگران خواهد شد.... چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد....‏ موریانه چه موذیانه می‌جوند....‏ ریشه‌های چارچوب انقلاب را .... دید در شب

دید در شب
قالب وبلاگ
نظر سنجی
حاصل مذاکره و توافق با شیطان بزرگ؟








در دید در شب
در كل اینترنت
توصیه می كنیم

چرا دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دارای اهمیت مضاعف است؟

رهبر معظم انقلاب در این دیدار ها با حوصله تمام صحبت های دانشجویان را استماع کرده و با نهایت ظرافت پاسخ های آنان را می دهد. این پاسخ ها به طور عموم به قدری صریح بیان می شوند که شان و منزلت "شاخص" گونه به خود گرفته و تبدیل به "ادبیات" شده و در فضای سیاسی کشور ماندگار می شوند.

* هرساله دانشجویان در ماه مبارک رمضان به دیدار رهبر خود رفته و با فضایی که معظم له برای آنان فراهم می‌کنند به مطرح مباحثی در خصوص مسائل کشور با ایشان می‌پردازند.

* با توجه به فضای آزادی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و با توجه به محافظه‌ و ملاحظه کار نبودن دانشجویان، عموماً بحث‌های صریح و دقیقی با مقام معظم رهبری در میان گذاشته می‌شود.

* رهبر معظم انقلاب در این دیدارها با حوصله‌ی تمام صحبت‌های دانشجویان را استماع کرده و با نهایت ظرافت پاسخ‌ها آنان را می‌دهد که عموماً این پاسخ‌ها به قدری صریح بیان می‌شوند که شان و منزلت "شاخص" گونه به خود می‌گیرند و تبدیل به "ادبیات" شده و در فضای سیاسی کشور ماندگار می‌شوند.

* لازم به ذکر است در هیچ کدام از دیدارهای مقام معظم رهبری این حجم از مطالب دارای اهمیت بسیار بالا توسط ایشان بیان نمی‌شود لذا این مسئله نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب نظر بسیار ویژه‌ای بر دانشجو و جریان‌های دانشجویی دارند که این سطح از مطالب را با این حجم با آنان در میان می‌گذارند.

آن چه در ادامه خواهد آمد در حقیقت تلاشی است برای بازخوانی شاخص‌هایی که در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ده سال اخیر تولید شده است.

سال 93

 

1- احیای عقلانیت صحیح

یکى از مهم‌‌ترین خدمات انقلاب اسلامى، احیاى عقلانیت صحیح در کشور بود. اینکه شما جوان دانشجو مى‌‌آیید مسائل منطقه را تحلیل می‌کنید، با نگاه موشکافانه مسائل را مى‌‌بینید، دشمن را معرفى می‌کنید، حوادث منطقه را تحلیل می‌کنید و مى‌‌ایستید، این نشان دهنده‌‌ى حیات عقلانى یک کشور است؛ این را انقلاب به ما داد.

 

2- مذموم نبودن رقابت گفتمانی

در محیط دانشجویى، رقابت گفتمانى چیز خوبى است، در صورتیکه با تحمل مخالف همراه باشد. از وجود مخالف نه باید انسان تعجب بکند، نه باید انسان خشمگین بشود، نه باید انسان بیمناک بشود؛ هیچ‌‌کدام از این سه حالت در قبال مخالف، قابل قبول نیست.


سال 92

 

3- اصلی و فرعی کردن مسائل

اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح می‌كنید، مسئله‌ى اصلى و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئله‌ى اصلى این است كه یك جماعتى در مقابل جریان قانونى كشور، به شكل غیر قانونى و به شكل غیر نجیبانه ایستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ این را چرا فراموش می‌كنید؟

 

4- آرمان‌گرای واقع‌گرا

نسبت آرمانها با واقعیت‌هائى كه وجود دارد، چیست؟ آنچه كه من می‌توانم عرض كنم، این است كه ما آرمان‌گرائى را صددرصد تأیید می‌كنیم، دیدن واقعیت‌ها را هم صددرصد تأیید می‌كنیم. آرمانگرائى بدون ملاحظه‌ى واقعیت‌ها، به خیال‌پردازى و توهّم خواهد انجامید.

 

سال 91

 

5- لزوم دیدار مسئولان و دانشجویان

من عقیده‌ام این است كه مسئولین باید در دانشگاه‌ها شركت كنند؛ رؤساى سه قوه، مسئولین میانى، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهاى مسلح؛ این‌ها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرف‌هاى گفتنىِ دانشجوها را بشنوند.

 

6- حدود مخالفت با ولایت

من به شما عرض بكنم؛ هیچ نظر كارشناسى‌اى كه مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این واضح‌تر؟ نظر كارشناسى، نظر كارشناسى است. كار كارشناسى، كار علمى، كار دقیق به هر نتیجه‌اى كه برسد، آن نتیجه براى كسى كه آن كار علمى را قبول دارد، معتبر است؛ به هیچ وجه مخالفت با ولایت فقیه و نظام هم نیست.

 

سال 90

 

7- تفاوت مبانی علوم انسانی ما با غرب

مبانى علوم انسانى در غرب از تفكرات مادى سرچشمه می‌گیرد. هر كس كه تاریخ رنسانس را خوانده باشد، دانسته باشد، آدم‌هایش را شناخته باشد، این را كاملاً تشخیص می‌دهد. خب، رسانس مبدأ تحولات گوناگونى هم در غرب شده؛ اما مبانى فكرى ما با آن مبانى متفاوت است.

 

8- ایده مجمع هماهنگ كننده‌ تشکل‌ها

یك توصیه‌ى دیگر ما هم این است كه تشكل‌هاى دانشجوئى با هم همفكرى و همكارى و همدلى نشان بدهند. حالا من نمی‌خواهم یك چیزى را حتماً یك پیشنهاد قطعى بكنم، اما به نظر آدم می‌رسد كه مثلاً یك مجمع هماهنگ كننده‌اى بین این تشكل‌ها وجود داشته باشد تا تشكل‌ها هم جهت پیش بروند.

ادامه مطاب...

سال 89

 

9- رسالت پرسش‌گری

یك سؤال این بود كه آیا جریان دانشجوئى می تواند آنجائى كه ایرادى به نظرش مى‌آید، سؤال كند؟ پاسخ این است كه بله، باید سؤال كنید. ایرادى ندارد كه سؤال كنید؛ به شرط اینكه همان طور كه خود این برادر هم گفت، قضاوت نكنید؛ اما سؤال كنید.

 

10- دستوری نبودن اندیشه

یكى از دوستان گفتند كه اندیشه و علم، دستورى نباشد. من چنین چیزى سراغ ندارم. در جامعه‌ى ما اندیشه دستورى نیست؛ نه علم دستورى است، نه اندیشه دستورى است. كجا؟ مشخص كنند بگویند. كسى كه با این قضیه مبارزه كند، خودِ منم. ما طرفدار آزاداندیشى هستیم.

 

سال 88

 

11- رسیدگی به جرایم عوامل فتنه بدون اغماض

در قضایائى به این اهمیت (برخورد با سران فتنه 88) با حدس و گمان و شایعه و این چیزها نمی‌شود حركت كرد. ما این انقلاب و این نظام عظیم را محصول مجاهدت یك ملت بزرگ و فداكارى‌هاى عظیم جوانانى می‌دانیم كه چه در دوره‌ى انقلاب، چه در دوره‌ى دفاع مقدس، چه بعد از آن تا امروز فداكارى كردند. نمی‌توانیم تداوم این نظام را و حركت كلى این نظام را در سطحى كه تصمیم‌گیرى كلان رهبرى در او لازم است، به حدس و گمان و این چیزها مبتنى كنیم. این را شما بدانید، هیچ گونه اغماضى از جرم و جنایت وجود نخواهد داشت.

 

سال 87

 

12- داشتن حق اعتراض 

یكى از این اعتراض‌ها، اعتراض به صدا‌و‌سیما بود و اینكه بعضى می‌گویند اگر چنانچه صدا‌و‌سیما را نقد كنیم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته‌ایم؛ چرا؟ چون رهبرى رئیس صدا‌و‌سیما را معین می‌كند! اگر واقعاً ملاك این باشد، كه آدم باید به هیچ كس اعتراض نكند؛ چون رئیس قوه‌ى قضائیه را هم رهبرى انتخاب می‌كند، رئیس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبرى دارد؛ می‌گوید نصب كردم.

 

13- پیشرفت درست

یك روز به جامعه‌ى ما اینجور تفهیم كرده بودند كه راه پیشرفت این است كه ما از غربى‌ها تقلید كنیم؛ آن هم نه تقلید در دانش‌آموزى و دانش‌اندوزى، تقلید در ظواهر؛ زن‌هایمان بى‌حجاب بشوند؛ مردهایمان كلاه فلان جور و لباس فلان جور بپوشند.

 

سال 86

 

14- حرفم همانى است كه علناً می‌گویم

یكى از عزیزان، اینجا مطرح كردند - راجع به گزاره‌هایى است كه درباره ارتباط رهبرى و مردم در اینجا و آنجا گفته می‌شود. این چیزى كه در جلسه گفته شد، ملاك نیست؛ یا تأویل یا توجیه یا تفسیرهاى مِن عندى؛ هیچ كدامِ اینها درست نیست. من حرفم همانى است كه دارم می‌گویم. آنچه را كه بر طبق مصلحت كشور و مصلحت نظام نباید گفت، نمی‌گوئیم؛ نه اینكه خلافِ آن را بگوئیم، بعد بخواهیم در یك جلسه‌ى خصوصى، مثلاً فرض كنید آن خلاف گفته را تصحیح كنیم؛ نخیر، اینجور نیست. بله، بسیارى از مسائل هست كه گفتنِ آن بر مسئولان كشور حرام است؛ نباید بگویند.

 

15- پرهیز از افراط و تفریط

توصیه‌ى من به فضاى دانشجوئى و محیط دانشجوئى خواستن، مطالبه كردن، داعیه داشتن؛ هم در زمینه‌ى مسائل سیاسى و اجتماعى، هم در زمینه‌ى مسائل علمى، هم در زمینه‌ى مسائل خاص دانشگاهى؛ همراه با عقلانیت است. دانشجو باید از افراط و تفریط پرهیز كند.

 

16- ضرورت حفظ آرمان‌ها

محیط دانشجوئى، محیط سیالى است؛ یعنى شما امروز دانشجوئید، پنج سال دیگر اغلبتان دانشجو نیستید؛ یك گروه دیگرى به جاى شما دانشجویند. خوب، اینجا دو تا محیط براى استمرار هست: یكى خودِ شما هستید. شما بمجرد اینكه از محیط دانشجوئى دانشگاه خارج شدید، یادتان نرود كه در تشكل دانشجوئى، در محیط دانشجوئى، در كلاس درس، در یك چنین جلساتى چه می گفتید، چه می خواستید و به عنوان آرمان چه چیزهائى را مشخص می‌‌كردید.

 

سال 85

 

17- سیاست‌گرى، وظیفه تشكل‌هاى دانشجویى

ما دو كار سیاسى داریم: سیاست‌زدگى و سیاست‌بازى؛ این یك جور كار است. این را من به هیچ وجه تأیید نمی‌كنم؛ نه در دانشگاه و نه در بیرون دانشگاه؛ بخصوص در دانشگاه. یكى هم سیاستگرى است؛ یعنى حقیقتاً فهم و قدرت تحلیل سیاسى پیدا كردن؛ كه یكى از وظایف تشكل‌هاى دانشجویى این است. من تأكید می‌كنم، تشكل‌هاى دانشجویى نوع برنامه‌ریزى و كار را به كیفیتى قرار دهید كه دانشجو قدرت تحلیل سیاسى پیدا كند.

 

18- ریزش‌ها و رویش‌ها

ما پیشرفت داشته‌ایم و در این ریزش و رویشى كه نظام اسلامى دارد، مجموعاً رویش ما از ریزشمان بیشتر بوده است و پیش رفته‌ایم.

 

سال 84

 

19- ایده پیمان خلع سلاح

یكى از آقایان این جا گفتند كه بیاییم پیمان خلع سلاح را به جاى پیمان عدم اشاعه‌ى سلاح‌هاى هسته‌اى - كه ان.پى.تى است - در دنیا مطرح كنیم. این ایده‌ى بسیار خوب و جالبى است، گفتنش هم خیلى آسان است؛ اما یك پیمان بین‌المللى با گفتن میان چند نفر كه تشكیل نمى‌شود؛ یك نیروى پشتیبانى مى‌خواهد تا این را به صورت یك پیمان بین‌المللى دربیاورد.

 

20- قدرت علمى، زیربناى اقتدار

اگر ایران اسلامى بتواند در زمینه‌ى علمى سخن خودش را در حد سخنان اول دنیا دربیاورد، كار شدنى است؛ چون علم، ثروت هم ایجاد مى‌كند، قدرت نظامى هم ایجاد مى‌كند، اعتماد به نفس هم ایجاد مى‌كند. من بارها گفته‌ام، باز هم مى‌گویم و باز هم بارها تأكید خواهم كرد كه پایه و زیربناى اقتدار آینده‌ى شما ملت عزیز در قدرت علمى است.

منبع: خبر گزاری دانشجو




طبقه بندی: ولایت فقیه - امام خمینی و امام خامنه ای،
برچسب ها: چرا دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دارای اهمیت مضاعف است؟، احیای عقلانیت صحیح، لزوم دیدار مسئولان و دانشجویان، حدود مخالفت با ولایت، رسیدگی به جرایم عوامل فتنه بدون اغماض، سیاست‌گرى وظیفه تشكل‌هاى دانشجویى، قدرت علمى زیربناى اقتدار،
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 11:54 ب.ظ ] [ جوجه رنجر ولایی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

شب ظلمت و بیابان به کجا توان رسیدن مگر آنکه شمع رویت به رهم چراغ دارد

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


لوگوی ما و دوستان

دید در شب

دیجی فرهنگ

سایت فرهنگی ماسون تیوب کلیپهای برتربین

?? ???

سایت رسمی سربازان اسلام; www.sarbazaneislam.com

ظهور- 313

letter4u

ایران رمان
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic